Klaus Iohannis despre trafic, santiere, Boc si Basescu E-mail
Interviul cu klaus iohannis Primarul Sibiului, Klaus Iohannis, vorbeste, în interviul acordat cotidianului nostru, despre problemele administratiei sibiene, despre modificarile care vor avea loc în traficul din Sibiu, în viitor, sau despre lucrarile la strazi, din acest an, care în majoritate vor fi terminate, chiar daca plata lor se va face anul viitor.

Iohannis spune ca Sibiul nu sta rau în privinta spatiilor verzi, iar proiecte viitoare pentru extinderea traseelor în Padurea Dumbrava, realizarea unor trasee de–a lungul Cibinului, spre exemplu, sau un acces îmbunatatit spre zona Dealului Gusterita ar duce orasul pe o pozitie foarte buna la acest capitol.
În primavara se va desfasura congresul FDGR, în cadrul caruia va fi ales presedintele Forumului, functie pentru care, se pare, Iohannis nu va avea un contracandidat.

Tribuna inaugureaza, cu acest prilej, o serie de interviuri în care ofera cititorilor editiei on–line posibilitatea de a adresa întrebari personalitatilor intervievate si de a primi raspunsuri la acestea.

- Este o provocare conducerea unei administratii în perioada de criza, sau dimpotriva este o perioada în care nu se mai pot face multe lucruri?

Conducerea unei administratii este o provocare oricând, dar într-o perioada de criza este chiar un pic mai complicat decât în perioade când avem o crestere economica fiindca problemele sunt la fel de multe, sau mai multe, însa resursele financiare sunt evident mai putine si atunci este un pic mai complicat; câteodata chiar foarte complicat sa gasesti solutii pentru problemele sibienilor.

- Cât e de important ca un primar sa aiba de partea sa consiliul local?

Este foarte important fiindca în consiliu, de regula, se aproba sau se dezaproba propunerile primarului si daca avem o configuratie cum este cea actuala si cea din mandatul trecut din Sibiu, când primarul are o majoritate stabila si clara în consiliul local, se pot rezolva, foarte usor, foarte multe probleme. Am reusit însa sa rezolvam în Sibiu probleme si când aceasta majoritate a fost obtinuta prin negocieri si de aceea pot sa afirm ca un primar fara o majoritate în consiliul local, practic nu poate gestiona eficient orasul.

- Este Sibiul un oras scump, daca ne raportam la nivelul taxelor si al impozitelor, la pretul biletelor pentru transport în comun, pentru parcare, la pretul apei?

Depinde cum definim un oras scump. Eu cred ca Sibiul este un oras unde se traieste destul de bine. Cu certitudine exista orase mult mai scumpe, cu certitudine exista orase mult mai ieftine, însa trebuie sa vedem si ce asteptam de la acel oras. Daca infrastructura este foarte proasta, apa curge de doua ori pe zi si transportul public nu functioneaza, atunci sigur, orice s-ar plati, este prea mult. Dar în Sibiu aceste lucruri functioneaza si ele trebuie cumva sustinute financiar. Fata de ce ofera, Sibiul nu este un oras scump.

- Ce parere aveti despre modul în care sibienii respecta regulile de constructie în centrul istoric, în special în privinta geamurilor termopan?

Este o problema care în continuare este în atentia noastra si cred ca avem câteva rezultate foarte bune în pastrarea aspectului centrului istoric. Fara îndoiala ca exista si cetateni care nu au înteles cum trebuie sa arate orasul, respectiv nu au înteles care este legislatia.
Din pacate, legea ne da foarte putine pârghii pentru a interveni eficient si concret. Daca cineva, în centrul istoric, construieste fara autorizatie sau fara sa respecte normele, noi suntem obligati sa facem plângere penala si toata urmarirea cazului este în mâinile altei institutii decât a institutiei care gestioneaza orasul si rezultatele sunt departe de cele dorite.

Pe de alta parte, ar fi bine nici sa nu ajungem acolo, sa dam amenzi sau sa amenintam pe cineva pentru o lucrare pe care o face în mod normal ca sa-si creasca confortul în locuinta. Aici probabil va trebui sa lucram mai intens pentru informarea publicului sibian.


Traficul, dirijat de un centru de control

- Spuneati ca într-unul dintre proiectele pentru fonduri europene este inclusa si realizarea unui centru de trafic. Ce înseamna de fapt acest centru de trafic, ce va face efectiv?

Acest centru de trafic este gândit pentru a coordona efectiv masurile de fluidizare a traficului. Va face, sigur, si studii de trafic, dar va face si lucruri foarte, foarte concrete. De exemplu sa schimbe modul în care functioneaza semafoarele pe tronsoane foarte circulate si dimineata sa functioneze la anumiti timpi, când oamenii merg spre serviciu, dupa-amiaza sa functioneze altfel, când oamenii vin spre casa.
Acest centru de control si management al traficului va avea foarte mult de lucru si în ce priveste studiile de previzionare a traficului - sa ofere solutii pentru îmbunatatirea conditiilor de trafic - dar si sa dirijeze efectiv traficul din oras.

- Dupa ce va fi data în folosinta centura ocolitoare, vor avea loc modificari majore în circulatia prin Sibiu, în sensurile de mers?

Modificarea cea mai mare va consta în faptul ca strazile pe care circula acum traficul greu vor putea fi folosite de sibieni, pentru traficul în oras. Atunci, traficul care acum se desfasoara de multe ori pe stradute care nu sunt gândite pentru un trafic intens, va merge înapoi, pe arterele principale, unde îsi are locul natural.
Vor fi modificari, unele aproape imperceptibile, de exemplu vor fi adaptati timpii de la semafoarele din Piata Unirii, dar vor fi si modificari de sensuri, de exemplu Dima probabil va permite traficul pe ambele sensuri.
Schimbarea cea mai mare va fi în modul în care circula sibienii, care acum evita arterele principale, fiindca vor sa evite traficul de tranzit si vor fi pusi în situatia foarte buna de a folosi ei arterele principale pentru a se deplasa în oras.

Solicitari întârziate

- Vorbeati de o lipsa de posturi pentru Adapostul de câini, pentru Directia Arhitect sef. Se desfasoara greu activitatea din cauza acestei lipse de posturi?

Da. Ati mentionat chiar Directia Arhitect-sef, aici avem personal asa de putin încât efectiv este o problema sa reactionam în timp optim la solicitarile cetatenilor.

- Le întârzie?

Da.

- Credeti ca este posibil,  tehnic si legal, ca Guvernul sa stabileasca posibilitatea de a face angajari doar pe anumite servicii?

Fara îndoiala, Guvernul poate sa stabileasca orice doreste, de aceea este Guvern.

- V-a promis ceva în acest sens premierul?

Am avut o discutie pe aceasta tema si primul-ministru m-a asigurat ca aceasta chestiune este în discutie si se va gasi o baza legala care permite angajari acolo unde este stricta nevoie.

- Cum caracterizati relatia pe care o aveti cu Consiliul Judetean Sibiu?

Foarte buna.

- Dar cea cu Prefectura Sibiu?

Cu Prefectura? Buna.

- Veti relua demersul pentru acordarea titlului de cetatean de Onoare al Sibiului presedintelui Traian Basescu?
L-am reluat si voi continua demersul pâna se finalizeaza bine.

Acces mai usor la spatii verzi

- Cum sta Sibiul la capitolul spatii verzi? S-a construit în ultimii ani, s-au amenajat parcari, e mai putina zona verde?

Nu e mai putina, noi am avut grija sa nu distrugem spatii verzi. S-au amenajat parcari în unele locuri unde, daca stim cum arata orasul, nu a fost spatiu verde, a fost teren viran, pur si simplu, pe care lumea îsi parca masinile. Noi am preferat sa transformam acele parcari nedeclarate si nelegale în unele amenajate.
În alte situatii, chiar am reusit sa dezvoltam zone verzi care nu au existat înainte si cred ca este foarte important sa continuam acest trend. Nu va fi posibil sa dezvoltam zone verzi în centru, fiindca este mult prea înghesuit, dar trebuie sa dezvoltam si sa îmbunatatim accesibilitatea zonelor verzi de la marginea orasului, ma gândesc la Dealul Gusteritei, extinderea traseelor în Padurea Dumbrava, realizarea unor trasee de-a lungul Cibinului, de exemplu.

- Exista norme europene pe care Sibiul trebuie sa le îndeplineasca la capitolul spatii verzi?

Nu sunt norme, sunt directive, în care se arata care este optimul, si noi încercam sa ne apropiem de asa ceva. În acest moment nu stam rau, dar daca reusim sa mai dezvoltam câteva spatii verzi si de agrement din jurul Sibiului vom fi chiar într-o zona foarte buna.

- Pentru investitii în scoli, sunt banii de la bugetul local si banii pe care îi asteptati de la bugetul de stat. Aveti promisiuni ca acesti bani vor veni?

Lucrarile prevazute de noi pentru a fi finantate din bugetul local, vor fi finantate fara nicio problema. În ce priveste banii care trebuie sa vina de la Guvern îmi este greu sa apreciez daca banii vor veni integral sau nu. Fapt este ca s-au realizat foarte multe lucrari de investitii si ele sunt foarte binevenite, daca ne gândim numai la salile de sport, la corpuri de cladire noi, cum este de exemplu Gheorghe Lazar, lucrurile s-au facut. În alte situatii, s-au început santierele si banii au venit foarte târziu si insuficienti, însa în ansamblu cred ca este o miscare buna daca se continua.

- Ce parere aveti despre programul de reabilitare termica? E un program prost, care nu merge?

Îmi este greu sa spun ca merge, în masura în care noi am trimis la Consiliul Judetean, conform legii, câteva aplicatii si nu a fost niciuna aprobata. Poate este un pic prea complicat de accesat aceste fonduri.

Fara terenuri în Paltinis

- Vorbeati la un moment dat despre reabilitarea Paltinisului. Credeti ca mai este posibil, nu neaparat din partea autoritatilor locale, cât din partea investitorilor privati?

Paltinisul are o singura sansa, daca se gaseste un investitor sau un grup de investitori care vor sa dezvolte întreaga zona. Pâna în momentul de fata acesti investitori n-au aparut. Au fost o serie de investitori care s-au interesat, s-au informat, dar niciunul nu a gasit zona suficient de interesanta sa investeasca. Problema cea mai mare în Paltinis nu este nici amplasarea, este foarte bine amplasat, clima este foarte buna, zona este foarte frumoasa, însa nu exista teren pentru dezvoltare. Municipiul Sibiu pur si simplu nu are terenuri în Paltinis. Toate terenurile care ar putea fi folosite pentru dezvoltare sunt în proprietatea comunelor din jurul Sibiului, care înca nu doresc sa cedeze aceste terenuri pentru o dezvoltare de tip turistic.

- Cum estimati ca va fi anul acesta pentru Sibiu, din punctul de vedere al turismului, al afluxului de turisti?

Trebuie sa fim realisti, va fi un an mai slab decât 2009, dar nu va fi un an foarte slab. Stiu ca au existat anumite discutii fiindca noi în buget am prevazut o suma mica la taxa hoteliera, acest lucru nu din cauza ca nu credem ca vor veni turisti ci ca masura de precautie fiindca Guvernul a anuntat ca vrea sa scada taxa hoteliera. Noi folosim aceasta suma pentru promovarea Sibiului, dar suntem dispusi sa o suplinim din alte resurse daca nu ajunge.

Spital de Urgenta pe Selimbar

- Premierul a declarat ca se va implica în obtinerea terenului de pe Calea Poplacii, pentru Spitalul de Urgenta. I-ati cerut dumneavoastra acest lucru?

Da, i-am cerut acest lucru împreuna cu presedintele Consiliului Judetean si cu domnul prefect.

- Credeti ca este posibil?

Posibil este, daca se va si realiza, vom vedea

- Ce parere aveti despre ANI si cum ati caracteriza activitatea agentiei?

Prefer sa nu discut despre aceasta agentie.

- Ce parere aveti despre activitatea Guvernului Boc, de la alegeri si pâna în prezent?

Acest guvern este în functie de putin timp si, de regula, la un guvern se asteapta cam un an de zile dupa care se fac primele evaluari. Asa ca sa le dam sansa sa guverneze un an de zile.


Multe "cladiri urâte"

- Are Sibiul o problema cu constructiile nepotrivite, blocuri în cartiere de case, cladiri urâte?

Sibiul are aceasta problema, însa ea poate fi rezolvata doar partial de noi. Legea nu ne permite sa cenzuram proiectul unui arhitect, ca si aspect al cladirii si atunci ceea ce spuneti dumneavoastra, de altfel este greu de calificat, "cladiri urâte". Dupa parerea mea, în Sibiu sunt relativ multe cladiri urâte, dar acest lucru nu este nici ilegal si nici nu se datoreaza Directiei Arhitect-sef, se datoreaza arhitectului care a realizat proiectul. Pe de alta parte, avem probleme cu constructii care depasesc limitele aprobarii, respectiv depasesc autorizatia de constructie, cladiri care au un nivel sau doua în plus fata de aprobare. Acestea sunt în diferite faze de judecata, fiindca noi putem sa amendam o data pe constructor sau pe proprietar, daca nu se conformeaza trebuie sa ne judecam. Avem câteva procese de acest tip si sper sa gasim întelegere, sa fie obligati oamenii sa reduca înaltimea.

- Cât de des mergeti prin cartiere, prin zonele marginase ale Sibiului?

Merg zilnic.

- A fost o iarna cu mult frig, cu multa zapada. Va fi o iarna care va costa mai mult decât alte ierni, în privinta plombarilor?

Nu va fi mai scump decât alta data. Sigur, în fiecare primavara suntem suparati daca gasim gropi în carosabil, dar de pe un an pe altul uitam câte au fost în anul trecut.
În realitate, starea carosabilului, total per Sibiu, este mai buna decât anul trecut, cum în 2009 a fost mai buna decât în 2008, fiindca noi facem multe lucrari de reabilitare. Asta nu înseamna ca nu sunt la fel de suparatoare gropile, acolo unde apar. Însa, în ansamblu, nu sunt mai multe decât au fost în ceilalti ani. Ca si costuri de reparatii dupa iarna, nu va fi anul 2010 mai scump decât oricare din anii dinainte, ba poate chiar un pic mai ieftin.

- Vor avea loc lucrari în cartierul Tineretului?

În fiecare an am facut si vom face si în 2010 lucrari, respectiv vom continua. Acolo aproape toate retelele de utilitati sunt finalizate, în mare parte din cartier. Vorbesc de apa-canal, care tin de noi, alimentare cu energie electrica. Într-o stare incipienta sunt lucrarile de gaz, fiindca acestea nu depind de noi si se fac de EOn Gaz, dupa niste normative care sunt discutabile si în consecinta noi am ajuns la faza în care realizam strazile din cartier; lucrari foarte scumpe si de aceea nu le vom termina în anul acesta.

- Ati discutat cu constructorii, este posibil sa accepte sa încheie lucrarile la strazi chiar daca plata nu va fi facuta în 2010?

Am purtat discutii cu majoritatea constructorilor si am gasit întelegere la toata lumea, pâna acum. Majoritatea lucrarilor vor fi finalizate, sau aproape finalizate, chiar daca resursele financiare nu ne vor permite sa le platim integral în 2010.


Trotuare si locuri de joaca

- Are Sibiul o problema cu trotuarele lasate nereparate dupa interventii la gaz, la apa, etc?

Sibiul are o problema cu trotuarele, cum are o problema cu carosabilul, însa problema specifica de care ati întrebat, în urma lucrarilor de interventii sa ramâna trotuare nerezolvate, este mai degraba exceptia. Poate va gânditi la unele strazi cum este Moldoveanu, unde nu am aprobat lucrari de refacere pentru ca întreaga strada va fi refacuta, oricum. Dar sunt unele tronsoane unde, din varii motive, s-a reabilitat carosabilul mai bine decât trotuarul. Sa dau un exemplu: Moara de Scoarta, unde carosabilul este acceptabil si trotuarele sunt foarte proaste. Noi nu avem capacitatea tehnica, de data aceasta, sa reabilitam mult mai multe trotuare decât reabilitam si carosabil, si atunci sibienii vor trebui sa aiba rabdare pâna când se reabiliteaza, de regula trotuarul împreuna cu carosabilul.

- Este si o problema cu cosurile de gunoi din oras?

Tine poate si de noi, dar cu siguranta tine si de sibieni. Noi în fiecare an amplasam efectiv mii de cosuri de gunoi noi, care într-un timp destul de scurt sunt distruse. Ori este clar ca nu noi le distrugem. Pe de alta parte, sa comanzi cosuri de gunoi care au rezistenta unui camion este posibil, dar foarte scump. Si atunci, cum avem faza cu gropile primavara, avem faza cu cosurile de gunoi, care se demonteaza, se repara, se reconditioneaza si se amplaseaza înca altele noi.

- Ce ne puteti spune despre locurile de joaca pentru copii?

În fiecare an am reparat toate jocurile de copii si în fiecare an am reusit sa înlocuim, în mai multe locuri de joaca, jocurile cu altele noi. O sa vedeti în oras destule locuri de joaca care sunt noi; desigur ritmul este cel pe care ni-l permitem financiar, si pâna când vom avea toate locurile de joaca modernizate va mai dura câtiva ani.


Presedinte pentru FDGR

- Când va avea loc congresul FDGR?

În primavara, înca nu am stabilit data, dar zilele acestea avem un consiliu director si vom lua în discutie aceasta chestiune. Probabil în lunile martie - aprilie.

- Aveti semnale ca veti avea un contracandidat?

(raspunde râzând) Nu.

- Va fi ales presedintele, vicepresedintii, ce alte schimbari va aduce acest congres?

Nu, la congres se alege doar presedintele. Celelalte functii sunt implicite, vicepresedintii sunt, prin statut, presedintii organizatiilor regionale.

- Anul acesta, sumele pe care le aloca Statul german pentru minoritatea germana din România sunt mai mici decât anul trecut, decât anii trecuti?

Nu, sunt exact în cuantumul în care au fost alocate si în 2009 si în 2008.

- Ati primit, în ultima perioada, semnale potrivit carora firme germane din Sibiu vor sa-si restrânga activitatea?

Temeri exista peste tot, dar nu am nicio confirmare ca se închid unitati de productie.
- Când va avea loc prima înfatisare în procesul cu ANI?

În martie.

- Sunteti mai bogat decât în 2008?

În experienta, sigur.

- Si financiar?

Nu.




Cititorii editiei on-line ai cotidianului Tribuna au adresat zeci de întrebari primarului Iohannis, iar pentru o parte dintre ele, care nu se regasesc în interviu, publicam mai jos raspunsurile transmise de Biroul de Presa al Primariei Sibiu.


Trecerea de pietoni din sensul giratoriu M. Viteazul–Calea Dumbravii nu are borduri care sa permita accesul persoanelor cu handicap.

Aceasta trecere a fost mutata anul trecut, când conditiile meteo nu mai permiteau lucrari de amenajare a bordurilor. Imediat ce conditiile meteo vor permite acest lucru, constructorul va executa aceste amenajari.
Pe când îi puneti la lucru pe cei de la Politia Comunitara, în zona Kaufland sau Real e plin de cersetori?

Zonele Kaufland si Real nu apartin administrativ de Municipiul Sibiu. În ceea ce priveste actiunile întreprinse de politistii comunitari pentru combaterea fenomenului de cersetorie, în anul 2009, au fost depistate, legitimate si identificate 610 persoane care au apelat în mod repetat la mila publicului, dintre care 427 au fost sanctionate.

S-au înmultit furturile, fatadele din centru arata rau, în Piata Mare nu exista verdeata, ciorile si porumbeii fac mizerie, transportul în comun merge prost?

Politia Municipiului Sibiu este în subordinea Ministerului de Interne. În 2009, Politia Comunitara, care apartine de municipalitate,a surprins în flagrant si a predat organelor de politie 89 de persoane pentru tentativa de furt si furt, 20 pentru distrugere de bunuri, 11pentru tâlharie, 10 pentru lovire si vatamare corporala, 4 pentru santaj si o persoana pentru falsificare de bancnote.
În anul 2006, municipalitatea a atras sprijinul Ministerului Culturii si Cultelor care a finantat lucrari de reabilitare la aproape 40 de fatade si acoperisuri din centrul istoric. Legile în vigoare nu permit administratiei locale sa faca investitii din bani publici în imobile proprietate privata, asa cum este cazul multor imobile din centrul istoric al Sibiului. Piata Mare a devenit în urma lucrarilor de reconfigurare din 2006 un spatiu multifunctional, care se preteaza la o serie de evenimente si la diverse utilizari. Prin introducerea noului plan de transport în comun s-a dorit armonizarea orarelor transportului public cu necesitatile sibienilor care folosesc acest mijloc de transport.

De ce nu se introduc locuri de parcare private în zona de blocuri?

În zonele unde locurile de parcare sunt mai putine decât necesarul nu se poate aplica sistemul de parcare în baza unui abonament de riveran deoarece nu s-ar putea aloca un loc de parcare fiecarui proprietar de autovehicule care locuieste în blocul sau zona respectiva.

Pe când reamenajarea parcarilor de la blocuri?

Municipalitatea a demarat din 2007 un proiect amplu de reconfigurare a aleilor si zonelor verzi din cartierele de blocuri, a facut lucrari de reabilitare de alei si reconfigurare a spatiilor de parcare în cartierele Hipodrom si Strand si în zona strazii Rusciorului, iar lucrarile vor continua.

Când veti reabilita trotuarele de pe strada Rahovei si de ce nu amenajati un spatiu de parcare lânga blocul 43 de pe Rahovei?

Odata cu reabilitarea strazii Rahovei a început si reabilitarea trotuarelor, care au fost aduse la nivel de beton, iar anul acesta se va face si asfaltarea. La al doilea punct, aproape de intersectia cu Bulevardul Vasile Milea a fost deja creata o parcare zonala, la care se adauga locurile de parcare din spatele blocurilor si locurile de parcare de pe aliniamentele stradale.

Ce masuri veti lua pentru zona Terezian - Gara Mica?

În cartierul Terezian Primaria a demarat lucrari de modernizare a drumurilor, a trotuarelor cât si a parcarilor, au început lucrarile de refacere a strazii Rusciorului, lucrare care va fi finalizata în acest an; a fost reabilitata strada Kogalniceanu si Reconstructiei, au fost executate lucrari la reteaua de apa si canal pe strada Tiglarilor (lucrarile de refacere a carosabilului vor fi efectuate în acest an) si au fost realizate locuri de parcare între blocuri cât si la Târgul Obor. În Terezian, dar si în alte cartiere din Sibiu echipele vor interveni cu lucrari de plombari ale carosabilului.

Domnule Iohannis, de ce nu acordati audiente?

Primarul Klaus Iohannis a delegat aceasta atributie atât viceprimarilor cât si secretarului institutiei. Problemele cetatenilor primiti în audienta de catre reprezentantii institutiei, Astrid Fodor, Virgil Popa si Dorin Nistor sunt aduse de cele mai multe ori si în atentia primarului.

Domnule primar, când ne scapati de maidanezi?

Primaria Sibiu a demarat, anul trecut, construirea adapostului destinat patrupedelor, acesta fiind deja finalizat. În cursul acestei primaveri adapostul va fi functional, iar o mare problema va fi rezolvata. Tot în 2009 primaria a demarat mai multe campanii de sterilizare a câinilor comunitari la nivelul întregului municipiu Sibiu.

Când se pune asfalt si pe Seceratoarelor?

Strada Seceratoarelor a fost inclusa pentru reabilitare în pachetul de 19 strazi - zona Piata Cluj - Lazaret - Gara Mica - Tiglari -Turnisor II. Pe aceasta strada trebuie înlocuite, în prima faza retelele de gaz, iar dupa aceea intra în discutie reabilitarea carosabilului.

Sursa: Tribuna
 
< Precedent   Urmator >
COPYRIGHT IMAGINI SIBIU360.RO:
Media Serv SRL va autorizeaza sa accesati si vizualizati materialele prezentate pe portalul www.sibiu360.ro doar in scopuri personale si pentru uz necomercial. (NU aveti permisiunea de a vinde sau a modifica materialul, a-l expune public, a-l distribui sau a-l folosi in orice alt mod, in scopuri publice sau comerciale.). Aici se exclud materialele care au primit acordul explicit al Media Serv SRL, pentru utilizare in scop comercial.

Continutul acestui portal (textele, design-ul, fotografiile precum si toate celelalte materiale sunt protejate de legea dreptului de autor (copyright), cu privire la drepturile de proprietate intelectuala. Vizitarea acestui portal presupune luarea la cunostinta a continutului acestui document, respectarea acestuia si asumarea raspunderii in cazul incalcarii conditiilor de utilizare. In acest sens va recomandam sa cititi:

LEGEA nr. 8 din 14 martie 1996, Legea nr. 365 din 7 iunie 2002, Legea nr. 677 din 21 noiembrie 2001, privind dreptul de autor şi drepturile conexe.

Va rugam sa cititi cu atentie termenii de utilizare ai site-ului.
pensiuneamarcu.png
Pensiunea Marcu
Pensiunea Marcu este situata in Rasinari, pe soseaua ce duce dinspre Sibiu spre statiunea montana Paltinis.  Detalii...
reflexovital.png Delikatesse Chocolate
Un magazin cochet situat in centrul orasului ofera pasionatilor de produse din ciocolata, multiple surprize aromate ... Detalii...
Sibiu360 prezinta un concept modern si elegant de promovare online, cu ajutorul tehnologiei de panoramare virtuala si fotografie panoramica. Oferim clientilor posibilitatea de a se promova eficient in sistemul nostru si de a beneficia de o gama variata de servicii interactive.

 

Pro-Riders
Inedit magazin pentru pasionatii de Choppere si Classic American Cars, pentru piata sibiana si nationala. Detalii...
pro-riders.png
Hotel Levoslav House
Levoslav House este un hotel de 4 **** situat in centrul istoric al Sibiului si ofera servicii complete prin eleganta si stil. Detalii...
Hotel Levoslav