La Sibiu disponibilizari - In judet criza de personal E-mail
disponibilizari in sibiu Prefectura a comunicat fiecărei primării şi Consiliului Judeţean Sibiu numărul maxim de angajaţi pe care îi pot avea potrivit noilor organigrame, cele mai afectate instituţii sunt Consiliul Judeţean Sibiu şi Primăria Sibiu, de unde vor trebui să plece aproximativ 300 de oameni.

Preşedintele CJ, Martin Bottesch, spune că aceste măsuri încalcă principiul autonomiei locale, că nu sunt bune şi ar fi trebuit luate în timp. la polul opus, sunt multe primării în judeţ unde nu se vor face disponibilizări deoarece numărul de angajaţi este mai mic decât prevede legea, nici Mediaşul nu este afectat întrucât, deşi teoretic depăşeşte numărul maxim de angajaţi, practic posturile sunt vacante, la Cisnădie se vor desfiinţa cinci posturi, iar la Turnu Roşu patru.

Anchetă realizată de Vasile ANTIPA, Dragoş BAKO, Ştefan Banciu, Laura Buciu, Dan Frâncu, Sorana MAIER şi Cosmin PAL

Aproximativ 300 de funcţionari publici din Sibiu, angajaţi ai Consiliului Judeţean şi ai Primăriei Sibiu, vor rămâne fără un loc de muncă până în data de 16 august, termenul maxim până la care autorităţile locale trebuie să pună în practică prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 63/2010 privind reducerea posturilor din administraţie. Restul primăriilor din judeţ nu vor fi afectate de noua legislaţie deoarece majoritatea autorităţilor locale au mai puţini angajaţi decât maximul admis.

Practic, posturile din administraţie fiind blocate în ultimii doi ani, primăriile mici nu au mai putut face angajări şi sunt acum în situaţia de a lucra cu doar jumătate din personal, în unele cazuri. "Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia ca, până la 16 august 2010, să aprobe noile organigrame şi să rectifice bugetele de venituri şi cheltuieli ale aparatului propriu, cât şi ale instituţiilor publice din subordine, indiferent de modul de finanţare, astfel încât să se încadreze în numărul maxim de posturi. Ulterior datei de 16 august 2010, Instituţia Prefectului va efectua verificarea legalităţii hotărârilor consiliilor locale şi judeţene, astfel încât să respecte prevederile OUG 63/2010, şi vor monitoriza, împreună cu Direcţia Generală a Finanţelor Publice, încadrarea în numărul de posturi şi în nivelul cheltuielilor de personal", se arată într-un comunicat al Instituţiei Prefectului Sibiu.

Bottesch: "Se încalcă principiul autonomiei locale"

Potrivit măsurilor luate de Guvernul Boc privind reducerea posturilor din administraţia locală, Consiliul Judeţean trebuie să disponibilizeze în perioada următoare 169 de angajaţi. Disponibilizaţii vor proveni din Consiliul Judeţean şi următoarele instituţii din subordine: Şcoala de Arte Populare, Centrul Cultural Transilvania, Teatrul GONG, CNM ASTRA, Filarmonică, Biblioteca ASTRA, Sala Transilvania, Salvamont sau Camera Agricolă. De disponibilizări au scăpat, deocamdată, instituţiile din domeniul asistenţei sociale, sănătate şi învăţământ. În acest moment, Consiliul Judeţean are 662 de angajaţi.

După reducerile de personal vor mai rămâne 493 de persoane. "Acest act nu este bun deloc. Este o încălcare a principiului autonomiei locale. Suntem nevoiţi să reducem personal angajat cu 25 la sută. Această reducere de personal trebuia să se facă treptat şi pe o perioadă mai lungă, pentru că decizia este destul de dureroasă", susţine Martin Bottesch, preşedintele Consiliului Judeţean. Acesta spune că decizia finală privind reducerea de personal se va lua într-o şedinţă de Consiliul Judeţean, deoarece este nevoie de girul consilierilor judeţeni.

Peste 120 la Sibiu

Potrivit algoritmului de calcul din ordonanţa care modifică Legea 273/2006, privind finanţele publice locale, Primăria Municipiului Sibiu, la un loc cu toate serviciile din subordinea sa, poate avea 699 de angajaţi, la care se adaugă aproximativ 150 de poliţişti comunitari şi puţin peste 20 de angajaţi pentru serviciul de evidenţa populaţiei. Primarul Sibiului, Klaus Iohannis, a spus, zilele trecute, că Primăria va trebui să reducă aproximativ 400 de posturi, în total. Administraţia sibiană va reduce toate posturile vacante, plus peste 120 de posturi ocupate.

Zona Mediaş, puţini angajaţi

După ce a făcut unele calcule, în concordanţă cu noile prevederi legale, edilul şef al Mediaşului a decretat: nu va fi nevoit să disponibilizeze niciun angajat. „Potrivit noilor normative, Primăria Mediaş are dreptul la 442 de posturi. În actuala organigramă, noi avem 456 de posturi, însă 66 dintre acestea nu sunt ocupate. În aceste condiţii, nu se pune problema restructurii personalului”, a spus Teodor Neamţu. Edilul şef din Copşa Mică spune că la nivelul administraţiei locale din oraş nu se pune problema disponibilizării vreunui angajat. „Avem 24 de funcţionari publici şi am avea nevoie de 36 de angajaţi. La noi nu se pune problema disponibilizărilor. În ceea ce priveşte problemele, ar fi unele posturi care sunt blocate şi nu putem să angajăm pe unele posturi unde chiar am avea nevoie de personal”, ne-a spus Daniel Tudor Mihalache, primarul din Copşa Mică.

Şi angajaţii primăriei din Dumbrăveni pot sta liniştiţi. Potrivit noilor reglementări, nicio persoană nu îşi va pierde locul de muncă. „Nu se pune problema să dăm vreo persoană afară, ba din contră, avem unele posturi unde ar mai trebui să angajăm”, ne-a spus primarul din oraş, Georgeta Irimie. La Şeica Mare, situaţia este şi mai clară. Primăria nu are în acest moment nici măcar jumătate din numărul de angajaţi de care ar avea nevoie. „În acest moment avem 14 angajaţi şi am avea nevoie de 30. Sperăm ca până la urmă să reuşim să acoperim şi aceste posturi”, ne-a spus Nicolae Şuşa, edilul din comună. Situaţie identică şi la Moşna. Din totalul celor 28 de posturi, câte există în schema primăriei din localitate, doar 11 persoane lucreză în acest moment. Este lesne de înţeles greutăţile care se ivesc şi mai ales faptul că un angajat trebuie automat să se ocupe de mai multe treburi odată.

Probleme cu personalul

„Avem probleme destul de mari în ceea ce priveşte personalul din primăriei, pentru că schema noastră nu este acoperită nici măcar în proporţie de 50%. Sunt 11 angajaţi din totalul de 28, care trebuie să îndeplinească mai multe sarcini de serviciu. Sperăm doar ca posturile în administraţia publică locală să fie deblocate cât mai repede, astfel încât să putem să ne completăm cât de cât schema de personal”, spune Eugen Roba, primarul din Moşna.

Şi primăria din Blăjel ar mai putea angaja ceva personal, însă situaţia este clară cel puţin pentru moment: posturile sunt blocate. „În prezent, avem 14 funcţionari şi am avea nevoie de 25 de persoane. Am înţeles că posturile sunt blocate, aşa că ne descurcăm cum putem”, ne-a spus primarul din Blăjel, Toader Roman. Situţie similară şi la Brateiu. Primăria din localitate funcţionează în prezent cu 13 angajaţi, astfel încât nu se pune problema disponibilizărilor. „Potrivit documentelor pe care le-am primit, am avea nevoie de 25 de persoane. În acest moment, avem 13 funcţionari”, ne-a spus primarul din Brateiu, Elena Marian. De 7 persoane ar mai avea nevoie primăria din Bazna. „În acest moment la nivelul primăriei noastre avem 15 funcţionari publici. Ar mai trebui să angajăm 7 persoane”, ne-a spus Lucian Scumpu, primarul comunei.

Primăria Târnava are exact jumătate din numărul de funcţionari necesari. „În acest moment avem 11 angajaţi şi potrivit actelor normative, am avea nevoie de 22 de persoane. Încercăm pe moment să ne desfăşurăm activitatea în aceste condiţii”, ne-a spus primarul Nicolae Găban.

Deficit de angajaţi

Şi la primăria din Hoghilag se înregistrează deficit de personal. „Avem dreptul la 20 de angajaţi, însă în acest moment nu avem decât 16 funcţionari. Probleme deosebite nu avem, încercăm să ne descurcăm şi în aceste condiţii”, ne-a spus primarul Vasile Cornel Puica. Post pe post. Se întâmplă la Aţel, unde edilul şef din localitate nu are nicio durere de cap în ceea ce priveşte disponibilizările sau posturile neocupate. Avem 17 angajaţi, iar noile reglementări prevăd 17 posturi pentru primăria noastră. În aceste condiţii, nu avem niciun fel de probleme din acest punct de vedere”, ne-a declarat primarul din Aţel, Ionel Sergiu Moldovan.

La Alma Dumbrăveni, la fel ca şi în majoritatea localităţilor, primarul ar mai avea nevoie de ceva personal. Cum însă posturile sunt blocate, actualii angajaţii trebuie să se descurce cum pot. „Avem 9 angajaţi şi ne-ar mai trebui cel puţin încă 2-3 persoane. Încercăm să ne descurcăm şi aşa, însă sunt angajaţi care răspund de mai multe lucruri în aceste condiţii”, ne-a spus Ioan Feier, primarul localităţii.

14 persoane sunt în acest moment angajate în cadrul primăriei din Axente Sever. Numărul este unul sub minimul de persoane care ar trebui să funcţioneze în administraţia din comună. „Potrivit noilor reglementări, avem dreptul la minim 22 şi maxim 30 de angajaţi, cu o medie de 25. Aşa am primit actul normativ. Noi avem în acest moment 14 angajaţi şi mai multe posturi vacante”, ne-a declarat Marius Grecu, primarul din Axente Sever.

Şi la primăria din Valea Viilor se înregistrează deficit de personal. Astfel, potrivit noilor reglementări, 5 persoane ar mai putea fi angajate în cadrul administraţiei locale. „În acest moment sunt 13 angajaţi la nivelul primăriei şi potrivit documentelor care ne-au parvenit, am avea dreptul la 18”, ne-a spus Avram Pinte, primarul localităţii. Primăria din Biertan funcţionează în acest moment cu 13 angajaţi. Numărul este mult sub cel al posturilor aprobate. „Potrivit actelor normative primite, avem dreptul la 22 de angajaţi, iar noi funcţionăm cu 13 persoane în acest moment. Nu avem probleme deosebite în ceea ce priveşte eventualele plecări, cel puţin deocamdată”, ne-a spus Cornel Raţiu, primarul din Biertan.

Primarii din Laslea, Şeica Mică, Dârlos şi Micăsasa nu au putut fi contactaţi în cursul după-amiezii de ieri pentru prezentarea situaţiilor din primăriile pe care le conduc.

"Ţara Oltului" nu este afectată

La Arpaşu de Jos, comuna situată la graniţa judeţului cu Braşovul, îşi desfăşoară activitatea 9 oameni (inclusiv primarul şi viceprimarul comunei), la care se adaugă muncitorii de la uzina de apă (filtre) şi barajul comunei. “În acest moment, nu avem ocupate toate posturile prevăzute în organigrama de personal (sunt peste 10 posturi vacante), aşa că nu vom fi nevoiţi să facem disponibilizări din rândul angajaţilor propri. Conform adresei primite de la Prefectură, avem posibilitatea de a avea 22 de angajaţi. În ceea ce priveşte muncitorii de la filtre şi baraj, s-ar putea să existe o mică problemă, dar oricum aceştia urmează ca, în scurt timp, să fie preluaţi de SC Apa Târnava Mare SA, operatorul regional ce se va ocupa de serviciul de alimentare cu apă şi canalizare.”, ne-a spus secretarul comunei, Daniela Bârsan.

“Primăria comunei Cârţa are în acest moment doar jumătate din angajaţii prevăzuţi în adresa primită de la Instituţia Prefectului, aşa că nu se pune problema de disponibilizări”, ne-a declarat viceprimarul comunei, Dănuţ Munteanu. În administraţia locală din Cârţa îşi desfăşoară activitatea 9 persoane. Nici la Primăria comunei Cârţişoara nu se vor face reduceri de personal prin aplicarea Ordunanţei Guvernului României nr. 63/2010. Aici numărul actual de angajaţi este egal cu cel comunicat de Instituţia Prefectului. “Avem 14 angajaţi şi adresa de la Prefectură ne comunică acelaşi număr.”, ne-a informat secretarul comunei, Gabriela Telea.

“Pentru a ajunge la numărul maxim de angajaţi, comunicat prin adresa prefectului, trebuie să mai angajăm câţiva oameni. Ca urmare, nu se poate pune problema de disponibilizări la Primăria comunei Porumbacu de Jos. Momentan aici îşi desfăşoară activitatea 13 oameni.”, ne-a declarat Liviu Munteanu, secretarul comunei Porumbacu de Jos. Surse din cadrul Serviciului Personal al Primăriei oraşului Avrig ne-au informat că numărul maxim de angajaţi pe care îl poate avea instituţia este de 112. “La Primăria Avrig lucrează 72 de oameni, aşa că nu va fi cazul de disponibilizări de personal. Chiar dacă ar fi să adăugăm la acest număr oamenii angajaţi la Poliţia Comunitară (3 persoane), Serviciul Public de Evidenţă a Persoanelor (4 persoane) şi cei de la Seriviul Implementare de Dezvoltare Locală şi Integrare Europeană (proiecte), nu s-ar atinge numărul maxim de angajaţi prevăzut”, ne-a declarat un inspector din cadrul Primăriei Avrig.

“La Primăria comunei Racoviţa lucrează 14 oameni, iar conform adresei Instituţiei Prefectului avem posibilitatea de a avea 22 de angajaţi. Ne încadrăm în numărul de personal stabilit, nu poate fi vorba de disponibilizări.”, ne-a declarat Florina Peciu Florianu, primarul comunei. Ordonanţa 63/2010 nu-i va afecta nici pe cei ce lucrează la Primăria comunei Boiţa. Această comună poate avea 20 de angajaţi în cadrul instutuţiei administraţiei publice locale, iar aici lucrează acum doar 15 oameni. Informaţiile ne-au fost oferite de secretarul comunei, Georgiana Petru.

Nici oraşul Tălmaciu nu va fi nevoit să facă reduceri în ceea ce priveşte numărul angajaţilor de la primărie. “Prefectura ne-a transmis că putem avea 76 de angajaţi, iar noi suntem doar 61. Ca urmare, aplicarea Ordonanţei 63/2010 nu va produce efecte din acest punct de vedere.”, ne-a spus Simona Charlotte Dancu, consilier Compartimentul Autoritate Tutelară din cadrul Primăriei oraşului Tălmaciu.

Scheme ocupate pe jumătate

Primăria Ocna Sibiului lucrează în prezent cu 49 de angajaţi, aici fiind incluse toate serviciile plătite de această instituţie. Conform noului calcul, în raport cu populaţia oraşului, Primăria poate avea 59 de angajaţi, ceea ce înseamnă că se lucrează cu zece oameni sub limita admisă. "Noi lucrăm de multă vreme cu deficit de angajaţi, astfel de măsuri neafectându-ne în niciun fel activitatea", spune primarul Ioan Balteş.

În urma noii formule de calcul, Primăria Cisnădie va desfiinţa cinci posturi, existând şi un angajat pe perioadă determinată căruia îi va expira contractul. Primăria Loamneş funcţionează în prezent cu mai puţin de jumătate din capacitatea legală: există zece angajaţi, fiind alocate 22 de posturi. Primarul Maria Greavu spune că intenţionează angajarea a două persoane, un secretar şi un contabil. La Primăria Orlat se va renunţa la un angajat, în timp ce la Apoldu de Jos vor pleca patru persoane angajate pe legea 76. La Cristian lipsesc zece angajaţi pentru ca toate posturile să fie ocupate, la Păuca şapte, la Gura Râului şase, iar la Poplaca trei. La Primăria Şura Mică numărul angajaţilor este la jumătatea efectivului admis de noua organizare, scorul fiind de 11 angajaţi la 22 de posturi existente. Şi la Slimnic situaţia e liniştitoare: nimeni nu pleacă, pentru că există 15 angajaţi pe 24 de posturi.

Primăria Sălişte care administrează oraşul Sălişte şi cele nouă localităţi aparţinătoare nu va trebui să renunţe nici ea la vreun angajat.

Situaţii similare

Noua organigramă permite Primăriei Poiana Sibiului să lucreze cu 21 de oameni. Sunt angajaţi, în acest moment, doar 9. “Noi nu avem de unde să mai dăm afară. Suntem 9 persoane angajate şi noua organigramă ne permite să lucrăm 21. Nu putem face, însă, angajări, dar nici nu ne dorim. Ne descurcăm aşa. Nu mâncăm banii pe salarii”, a spus primarul din Poiana Sibiului, Constantin Lazăr.

Acelaşi lucru se întâmplă şi în comuna Brădeni, unde sunt 10 posturi ocupate, dar organigrama permite ca la Primărie să lucreze 14 persoane. La Iacobeni sunt 15 posturi pe noua organigramă, dar în plată sunt doar 12 persoane. “Suntem comună mare şi lucrăm cu doar 12 persoane. Nu avem de unde să mai dăm şi afară”, a spus viceprimarul comunei Iacobeni, Ioan Maca. La Vurpăr, Primăria plăteşte 7 persoane, din care 5 sunt funcţionari publici şi 2 sunt angajaţi contractuali. “Nu am de unde să dau afară. Lucrez cu un asistent social, un casier, un secretar, un contabil, un agent agricol, un inspector de risc pentru situaţii de urgenţă şi un ajutor de asistent social”, a spus Mihail Lienerth, primarul Vurpărului.

În comuna Jina sunt 27 de posturi care pot fi ocupate la Primărie, conform noii organigrame. În prezent, lucrează doar 18 persoane. “Nu am de unde să dau afară. Ne-ar mai trebui vreo 10 persoane ca să fim la maxim conform noii organigrame”, a spus Iancu Beschiu, primarul Jinei. În oraşul Miercurea Sibiului, numărul de angajaţi prevăzut de noua organigramă este de 51. Primăria lucrează, în prezent, cu doar 43 de persoane. “Din fericire, ne încadrăm. Dacă nu ar fi posturile blocate, am putea să mai angajăm. Dar ne descurcăm”, a spus primarul Ioan Troancă.

La Primăria Agnita situaţia este destul de complicată. Cu toate că se încadrează în normativul Guvernului, administraţia locală se confruntă cu lipsă de personal. Potrivit primarului Radu Curceanu, mai trebuie angajaţi în noile condiţii încă 12 oameni. Însă cum angajările în adminstraţie sunt blocate, numărul funcţionarilor va rămâne acelaşi. În aceeaşi situaţie se află şi primăriile Şura Mare, Mihăileni şi Râu Sadului, care funcţionează cu personalul mai puţin decât prevede legea. Şi aici ar trebui să se mai facă angajări. La primăriile din Chirpăr, Marpod, Nocrich, Alţâna, Bârghiş, Ludoş şi Roşia, situaţia este clară: nimeni nu trebuie să plece, dar nici să se angajeze. La polul opus se află Primăria Turnu Roşu, unde după primele calcule din adminsitraţia locală trebuie să plece patru angajaţi. Totodată, la Primăria Sadu este în discuţie disponibilizarea unui singur funcţionar. În ceea ce priveşte Primăria Şelimbăr, nu se cunoaşte situaţia exactă, deoarece nu s-a primit încă nici un act oficial privind reducerea posturilor din organigrama Primăriei.

Sursa: Tribuna
 
< Precedent   Urmator >
COPYRIGHT IMAGINI SIBIU360.RO:
Media Serv SRL va autorizeaza sa accesati si vizualizati materialele prezentate pe portalul www.sibiu360.ro doar in scopuri personale si pentru uz necomercial. (NU aveti permisiunea de a vinde sau a modifica materialul, a-l expune public, a-l distribui sau a-l folosi in orice alt mod, in scopuri publice sau comerciale.). Aici se exclud materialele care au primit acordul explicit al Media Serv SRL, pentru utilizare in scop comercial.

Continutul acestui portal (textele, design-ul, fotografiile precum si toate celelalte materiale sunt protejate de legea dreptului de autor (copyright), cu privire la drepturile de proprietate intelectuala. Vizitarea acestui portal presupune luarea la cunostinta a continutului acestui document, respectarea acestuia si asumarea raspunderii in cazul incalcarii conditiilor de utilizare. In acest sens va recomandam sa cititi:

LEGEA nr. 8 din 14 martie 1996, Legea nr. 365 din 7 iunie 2002, Legea nr. 677 din 21 noiembrie 2001, privind dreptul de autor şi drepturile conexe.

Va rugam sa cititi cu atentie termenii de utilizare ai site-ului.
pensiuneamarcu.png
Pensiunea Marcu
Pensiunea Marcu este situata in Rasinari, pe soseaua ce duce dinspre Sibiu spre statiunea montana Paltinis.  Detalii...
reflexovital.png Delikatesse Chocolate
Un magazin cochet situat in centrul orasului ofera pasionatilor de produse din ciocolata, multiple surprize aromate ... Detalii...
Sibiu360 prezinta un concept modern si elegant de promovare online, cu ajutorul tehnologiei de panoramare virtuala si fotografie panoramica. Oferim clientilor posibilitatea de a se promova eficient in sistemul nostru si de a beneficia de o gama variata de servicii interactive.

 

Pro-Riders
Inedit magazin pentru pasionatii de Choppere si Classic American Cars, pentru piata sibiana si nationala. Detalii...
pro-riders.png
Hotel Levoslav House
Levoslav House este un hotel de 4 **** situat in centrul istoric al Sibiului si ofera servicii complete prin eleganta si stil. Detalii...
Hotel Levoslav