Link-ul o resursa valoroasa in promovarea on-line E-mail
Linkul resursa valoroasa Dupa cum am mentionat, in articolul precedent multe motoare de cautare utilizeaza popula­ritatea linkurilor, atunci cand dau un rang website-urilor. Sa institui un program de linkuri strategice este o necesitate pentru orice site. Atunci cand un serviciu de cautare vede un site care are multe alte website-uri legate la el, in mod natural, presupui ca site-ul are un continut complex si este bine privit pe internet.

Este recomandat sa incepeti prin negocierea linkurilor, in special cu site-uri care apar in top 20. Avand o baza buna de linkuri din alte site-uri este tot atat de important ca si furnizarea de linkuri topului. Trebuie amintit ca e necesar sa luam in calcul si site-urile concurentilor. Pentru ca, daca site-ul unui competitor e in top 20 si, de exemplu, daca se face cautarea pentru articolul ''pantofi'', ducand clientii pe acel site al competitiei iar acestia nu sunt multumiti de ce gasesc acolo sau nu gasesc ce cautau, dar vad linkul tau, ei vor sfarsi cautarea prin a-ti vizita site-ul. Vei fi surprins cati competitori vor vrea sa-ti pui linkul pe site-ul lor, in schimbul adaugarii linkului lor pe site-ul tau. De ce? Pentru urmatoarea data, site-ul tau va ajunge in top, cand un client potential foloseste un criteriu diferit de cautare.

Munceste mult pentru dezvoltarea parteneriatelor cu site-uri populare printre clientii tai. Pentru a stii care siteuri sunt populare se poate apela la sondaje!

Linkurile de calitate adica linkuri care furnizeaza o resursa valoroasa pe care o vor aprecia clientii sunt singurele linkuri pe care trebuie sa le iei in considerare, atunci cand dezvolti strategia linkurilor. Aceste linkuri iti ofera oportunitatea de a furniza un serviciu folositor pentru un potential client, chiar daca nu se realizeaza o vanzare la acel moment. Clientii isi aduc aminte si site-urile care le permit sa-si atinga telul – chiar daca au achizitionat, in final, de pe alt site. Datorita faptului ca s-a facut un efort sa se furnizeze clientului un serviciu valoros – linkuri catre alte site-uri bine cotate, care au ca tinta aceeasi nisa de piata – ei se vor intoarce. Si cel mai probabil, in cele din urma, ei vor face o achizitie de pe site-ul tau. Exista unele moduri prin care poti face schimb de linkuri. Linkurile pot fi bannere, pot fi plasate in e-mail, in textul informational de pe site-ul tau sau altele, ele pot fi un premiu sau pot fi furnizate intr-un ghid al cumparatorului sau intr-un director.

Este indicat sa se incerce o varietate a acestor linkuri sau pe toate, dar este important sa fie realizata cu gust si nu trebuie lasate linkurile sa distraga atentia de la prezentarea produselor/serviciior tale.

Linkurile nu ajuta doar la pozitionarea motoarelor de cautare, ci iti si aduc trafic direct pe site si ajuta la crearea recunoasterii numelui deci numai lucruri bune.

Urmatorul pas este generarea de linkuri. Pentru aceasta, trebuie sa se ia urmatoarele decizii:

- Ce site-uri ai vrea sa-ti fie parteneri de linkuri ?

- Ce site-uri vor fi valoroase pentru clientii tai? (si poti afla asta dintr-un sondaj):

- Unde s-ar duce pentru informatii si resurse?

- De unde isi fac cumparaturile in lumea traditionala?

- Ce alte site-uri viziteaza in cautarea aceluiasi produs/serviciu?

- Ce site-uri ofera produse/servicii complementare ofertei tale?

- Ce site-uri le considera ca fiindu-ti competitoare?

Atunci cand oscilezi intre stabilirea unei relatii de link cu un competitor specific, adu-ti aminte ca, daca oferi un produs de calitate care este competitiv ca pret, un link catre un site al competitiei nu strica. Poate chiar sa te ajute la furnizarea catre consumatori, a informatiilor necesare unei decizii de cumparare. Trebuie sa se inteleaga despre consumatori ca nu sunt prosti; internetul este un loc de cumparaturi prin comparatie, deci consumatorii iti vor vizita competitia oricum. Usureaza-le munca; vor aprecia.
Inainte de a cauta parteneri de linkuri, gandeste-te la ce fel de partener iti doresti, si la ceea ce ai sa-i oferi acelui partener. Fii sarguincios, deschis catre oportunitati, si intotdeauna in cautarea unei relatii potentiale de calitate. Daca te afli pe un website despre care crezi ca are potential, actioneaza imediat, trimite un email, foloseste formularele lor de feedback.

O tehnica ce trebuie sa fie folosita este reprezentata de bannerele publi­citare digitale. Acestea sunt doar mici panouri digitale pe care un site le plateste (intr-un fel sau altul) pentru a fi plasate pe un alt site. Atunci cand potentialii clienti dau click pe un banner plasat pe alt site, sunt trimisi pe site-ul tau.

Studii variate au aratat ca cel mai puternic cuvant de pe un banner este ''gratis'', care se vinde singur, iar grafica intensifica mesajul. Daca un banner are un design corect, nu distrage atentia de la mesaj. Alte elemente care iti trebuie pentru un bun design de banner includ:

- un element ce atrage atentia, dar nu unul antagonist;

- o chemare la actiune;

- un motiv sa dai click;

- un continut care se aprinde, ex. le spune sa dea un click pe banner;

- plasarea logo-ului website-ului undeva in reclama.

Atunci cand un potential client da click pe banner-ul tau, pentru a-ti vizita website-ul, se numeste click direct. Rata impresiei clicurilor directe se numeste CTR(click-through ratio). Un design de banner eficient si istet, plasat pe un site compatibil de trafic intens contribuie la obtinerea unui mare CTR, care poate dubla rata de clickuri directe a reclamei tale, deci dubland intoarcerea la investitie (ROI). Un studiu facut de Doubleclick.com arata ca:

- dupa a patra impresie, daca ratele de raspuns au scazut de la 2,7% la 1%

trebuie sa te axezi pe problemele importante (creativitate, tinte, frec­venta si continut);

- folosirea animatiei simple poate creste rata de raspuns cu 25% doar asigura-te ca animatia nu ingreuneaza download-ul reclamei;

- folosirea mesajelor criptate poate genera cresterea CTR cu 18%, dar probabil nu atrage clienti potentiali sau nu intareste branding-ul;

- folosirea umorului e foarte eficienta

- folosirea unei intrebari in reclama poate creste CTR-ul cu 16%;

- folosirea frazelor ca ''click aici'' tind sa imbunatateasca, raspunsul cu 15%

oferirea de produse sau servicii gratuite imbunatatesc CTR-ul;

- folosirea culorilor luminoase in design e mai eficienta, folosirea mesajelor care ofera un sens de urgenta descresc de fapt CTR-ul.

Daca esti atent, bannerele publicitare de obicei palesc in munca digitala, chiar daca folosesti animatie si alte efecte speciale. Daca nu sunt gestio­nate corect, publicitatea prin bannere poate fi scumpa si deloc eficienta. Trebuie sa se abordeze cu atentie plasarea reclamei si fii sigur ca nu se plateste in plus pentru plasarea pe site-uri care nu iti aduc clienti pe site-ul tau. Plaseaza bannere pe site-uri pe care stii ca le viziteaza clientii aflati in segmentul tinta. Cand vorbim despre clientii tinta, ne referim la consumatori mai bine calificati, sau clienti potentiali care sunt mai in masura sa cumpere. Poti stii asta prin sondajele online.

Un studiu al ZDNet a descoperit ca reclamele animate au generat un CTR cu 15% mai mare decat reclamele statice iar in unele cazuri chiar cu 40% mai mult. Totusi, animatia nu ia locul unei copii de raspuns sau unei idei creative. Fereste-te de animatia careia ii trebuie mult timp sa se incarce si ofera copii slabe. Dar, clientii potentiali dau o mai mare atentie unei animatii simple si creative, chiar daca nu dau click pe ea. De asemenea, clientii potentiali sunt mai degraba tentati sa dea click pentru mai multa informatie daca animatia accentueaza efectiv despre ce produs este vorba. Totusi, animatia trebuie sa aibe un mesaj pu­ternic si un motiv clar de actiune.

Frecventa (numarul datilor cand un client vede o reclama) este un factor important atunci cand planifici o campanie de bannere pentru a-ti crea un nume. In afara de maximizarea profitului, controlarea frecventei publicitare poate deschide noi usi creative, prin accesul care ti-l da la crearea unui pachet personalizat de bannere pentru campania de „brand”. Frecventa corecta de livrare este necesara pentru succesul banereelor publictare si te vor ajuta sa determini cat de profitabila va fi campania de branding. Determinarea frecventei corecte este cruciala pentru transmiterea mesajului, de vreme ce prea putine impresii si mesajul tau nu sunt vizualizate de numerosi potentiali clienti si, cu prea multe bannere ele se vor stinge in timp. Acest lucru se numeste ''banner burnout',' ex. un banner care nu mai ofera un bun ROI. Numeroase companii ofera ajutor pentru gestionarea ratei frecventei bannerelor. O asemenea companie e cea mentionata mai sus, Doubleclick.com, ale carei servicii iti dau posibilitatea sa controlezi o succesiune de bannere care pot fi servite vizitatorilor intr-o ordine anume.

Bannerele publicitare de pe site-uri populare (in special acelea care au aceeasi nisa de piata) pot fi la cel mai mic pret. Impresia este numarul datilor de care cei care navigheaza pe internet vad pagina pe care e situat bannerul tau. Servicii de plasare a reclamelor, cum ar fi bannercell.com, insdidewire.com, Internet Advertising Solution (IAS) (iaswww.com), narrowcastmedia.com, si valueclick.com sunt doar cateva exemple unde puteti gasi asistenta in plasarea specifica si de segment-tinta a banerelor publicitare.

Media industriei CTR este intre 1,5 si 2,5 %. Daca ai cumparat 50,000 de impresii si ai primit un CTR de 2% , site-ul tau va primi 1000 de clienti potentiali. Este posibil ca o campanie de bannere cu un design bun si o tinta eficienta sa primeasca un CTR mai mare si, de aceea, un design bun de banner este important. Atunci cand folosesti servicii precum cele de mai sus, poti cu usurinta sa schimbi doua sau trei bannere in timpul unei campanii, lucru care impiedica invechirea unui singur banner. Totusi, pentru a primi cei 1000 de potentiali clienti iti trebuie sa depui un mare efort. Prin urmare, pentru site-urile mici, e mai putin costisitor sa folosesti metode alternative de marketing si apoi sa suplimentezi prin cateva bannere bine plasate.

Crearea unui website impresionant nu este de ajuns pentru succesul in comertul electronic. Ai nevoie de vi­zitatorii potriviti-potentiali clienti-pt website-ul tau.

Multi cititori vor crede ca un business pe web poate fi descura­jant, deoarece sunt multe bulevarde pe care clientul le poate cutreiera, inainte de a-ti gasi website-ul. Dar, daca intelegi baza marketingului, faci un plan solid de marketing si il folosesti atunci cand trebuie, business-ul pe web va parea mai putin descurajant.

Sursa: Rondul de Sibiu
 
< Precedent   Urmator >
COPYRIGHT IMAGINI SIBIU360.RO:
Media Serv SRL va autorizeaza sa accesati si vizualizati materialele prezentate pe portalul www.sibiu360.ro doar in scopuri personale si pentru uz necomercial. (NU aveti permisiunea de a vinde sau a modifica materialul, a-l expune public, a-l distribui sau a-l folosi in orice alt mod, in scopuri publice sau comerciale.). Aici se exclud materialele care au primit acordul explicit al Media Serv SRL, pentru utilizare in scop comercial.

Continutul acestui portal (textele, design-ul, fotografiile precum si toate celelalte materiale sunt protejate de legea dreptului de autor (copyright), cu privire la drepturile de proprietate intelectuala. Vizitarea acestui portal presupune luarea la cunostinta a continutului acestui document, respectarea acestuia si asumarea raspunderii in cazul incalcarii conditiilor de utilizare. In acest sens va recomandam sa cititi:

LEGEA nr. 8 din 14 martie 1996, Legea nr. 365 din 7 iunie 2002, Legea nr. 677 din 21 noiembrie 2001, privind dreptul de autor şi drepturile conexe.

Va rugam sa cititi cu atentie termenii de utilizare ai site-ului.
pensiuneamarcu.png
Pensiunea Marcu
Pensiunea Marcu este situata in Rasinari, pe soseaua ce duce dinspre Sibiu spre statiunea montana Paltinis.  Detalii...
reflexovital.png Delikatesse Chocolate
Un magazin cochet situat in centrul orasului ofera pasionatilor de produse din ciocolata, multiple surprize aromate ... Detalii...
Sibiu360 prezinta un concept modern si elegant de promovare online, cu ajutorul tehnologiei de panoramare virtuala si fotografie panoramica. Oferim clientilor posibilitatea de a se promova eficient in sistemul nostru si de a beneficia de o gama variata de servicii interactive.

 

Pro-Riders
Inedit magazin pentru pasionatii de Choppere si Classic American Cars, pentru piata sibiana si nationala. Detalii...
pro-riders.png
Hotel Levoslav House
Levoslav House este un hotel de 4 **** situat in centrul istoric al Sibiului si ofera servicii complete prin eleganta si stil. Detalii...
Hotel Levoslav